Kelmarin saya terasa sangat rindu pada adik-adik saya. Maka saya mengambil keputusan untuk menelefon adik-adik saya. Bila dengar suara mereka kurang sikit rase rindu di hati. Adik-adik baru lepas habis exam. Adik perempuan sy yg 2nd last( Fatimah) bersemangat cerita pasal exam UPPK dia(Exam sekolah agama petang) sebab dia dapat byk A. Saya pujilah dia. Semoga dia terus bersemangat untuk belajar. Bila saya tnya keputusan sekolah rendah, 'tersipu-sipu' dia menjawab sebab dia kata tak banyak A. Lepas adik sy yg 2nd last ni bercakap, adik bongsu sy, Khadijah punya turn pulak. Yg ni tebalik ngn kakak dia, keputusan sekolah rendah bagus tp sekolah agama pula yg tak berapa nak ok. Yg paling best, adik bongsu sy siap bacakan markah setiap subjek sekolah agama dia tanpa dipinta. Macam nak buat laporan pulak. Akak dia pun redha jela dengar markah2nya dan memberi komen yg berpatutan.hehe.
Esok bersamaan 11November2008 hari lahir Soleh(adik lelaki no.2) yg ke 17. Selamat Hari Lahir Soleh! Semoga umur yg diberikan digunakan dengan sebaiknya. Pada hari yg sama dia akan menduduki first paper SPM dia iatu Bahasa Melayu dan diikuti dengan sejarah. Hadiah paling 'best' ulang tahun kali ni ;). Haritu ade dia mintak sy balik awal tp, tak dan nak balik Mesia awal sebab saya pun ade exam. Sedih skit sebab tak dapat nak tolong dia wat persediaan untuk SPM. Tp takpe Allah knows the best for him. All the best my brother! You can do it!. Bersempena SPM dia tahun ni, sy hantar kad untuk wish dia. Tak pernah-pernah sy bg kad kat adik-adik untuk wish exam, dah dok New Zealand ni lah baru berpeluang untuk berbuat demikian. Nak buat ayat classic pon tak segan :)
Tak lupa juga kepada spupu sy Ain Nur Amalina yg akan menduduki SPM juga. All the best! InsyaAllah, kalo panjang umur, akak akan jumpa adik-adik akak tak lama lagi... Sayang korang :)
18 years ago


No comments:
Post a Comment